Selasa, 7 Februari 2012

Pulau Pinang

Alhamdulillah,pada 4 feb hingga 5 feb 2012.Kami sekeluarga selamat sampai ke Pulau Pinang untuk bercuti.Bercuti kali ini hanya Aku,suami dan anak sahaja.Tepat pukul 8 pagi,seperti yang dijanjikan.Gerak dari rumah,pada mulanya perjalanan baik.Tapi bila lepas pada Ipoh,keadaan jalan semakin jem!Kerana berlaku satu kemalangan antara lori dan trailer.Tepat pukul 12.30 tengah hari,giliran kereta kami menaiki feri.Angin yang terlalu kuat,feri pun sangat laju.Pukul satu tengah hari,check in Hotel.





                                                                               

Perut semakin lapar,Apalagi jom kita serbu Nasi kandar Line Clear.Beratur pun beratur la!Tak boleh tahan lihat lauk pauknya.Orang yang begitu ramai sekali.Cuaca pun begitu panas!

                                                                               

Balik ke hotel,rehatkan diri.Pukul 4 petang gerak ke Toy Museum yang terletak di Tanjung Bungah.OMG!banyaknya character cartoon.Antaranya Batman,Spiderman,Superman,Kungfu Panda dan banyak lagi.Lebih dari seratus ribu koleksi yang ada disitu.Tapi tidak begitu kemas penyusunannya!Berterabur dan RM10 untuk bayaran masuk dikenakan untuk dewasa.







                                                                                 

Lapar pulak perut ini!Nampak pulak dekat Pantai Miami ada jual laksa penang.Berhenti sambil makan dan rehat di tepi pantai.

                                                                               

Penatnya!Rehat dulu pastu keluar cari makan.Oh nasi kandar!Itulah juadah makan malam kami sekeluarga.Di mana?Mana lagi Nasi kandar Line Clear.Malam pun masih ramai lagi.Beratur!Lepas makan jalan kaik ke sekitar pekan penang.Bestnya,bila malam sangat meriah!

                                                                                     

Breakfast,7 pagi di coffee house hotel.Zain pun kena bangun awal.8 pagi,swimming time.Sejuknya!Selama satu jam berendam dalam kolam.Check out,pukul 11.30 pagi.

                                                                             

Seterusnya gerak ke P.Ramlee House.Setengah jam disana,layan sejarah Tan Sri P.Ramlee.Dari kecil hingga dia berjaya.Disebelah rumahnya,adalah muzium.Disana kita boleh lihat gambar - gambar Tan Sri P.Ramlee.Pejalanan mengambil masa selama satu jam,akibat tersangkut trafik jem ke Bukit Bendera.OMG!Beli tiket kena beratur sepanjang - panjangnya.Harga tiket RM8 untuk dewasa,pergi dan balik.Apabila kita sampai diatas kita boleh melihat sekitar bandar Pulau Pinang.Cantik pemandangannya dan begitu indah.Jalan - jalan sekitar Gurney Plaza dan menikmati permandangan laut.Makan - makan di sekitar gurney.Pukul 9 malam gerak ke feri dan pulang ke Kuala Lumpur.Tepat pukul 2 pagi sampai ke rumahku.Itulah serba sedikit kisah percutianku di Pulau Pinang.










                                                                                           

memo : suka ke penang,kerana nasi kandar!:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan